Żadna poważna firma nie udzieli Państwu gwarancji, że strona w określonym czasie znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Tego typu gwarancje jest to tylko i wyłącznie chwyt marketingowy. Wystarczy zastanowić się nad tym kto zwykle w obrocie udziela gwarancji? Robi to producent. W przypadku pozycjonowania właścicielem wyszukiwarki (powiedzmy: producentem) jest firma Google, a nie firma pozycjonująca. Wykupując reklamę Google AdWords i ustalając wysokie stawki za jej wyświetlenie otrzymamy niemal gwarancję, że nasza strona pojawi się na 1 miejscu (niemal, bo pół godziny po ustawieniu naszej kampanii może się trafić ktoś, kto jednak przebije nasze stawki). Wyszukiwarka Google wyświetla strony na podstawie tylko sobie znanych algorytmów, opartych na około 200 parametrach. Część z tych parametrów jest znana, bo znajduje się np. w wytycznych dla webmasterów publikowanych przez Google, ale większość to tylko analizy i domysły firm pozycjonerskich. Dodajmy do tego jeszcze fakt, że algorytmy te ulegają częstym większym lub mniejszym zmianom. A zatem sam proces pozycjonowania to know-how poszczególnych firm. Z uwagi jednak na dużą ilość zmiennych, nie da się udzielić gwarancji wypozycjonowania strony.