Co to są kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads inaczej: Google AdWords (PPC) to kampanie reklamowe, w których stronę internetową uplasowuje się w linkach oznaczonych w wyszukiwarce jako “reklama”. Mogą one pojawiać się na górze lub na dole strony, nie tylko pierwszej, ale także na kolejnych – w zależności od ilości “chętnych” na daną frazę kluczową.

W przypadku kampanii Google Ads płatność jest naliczana za każde kliknięcie w link  reklamowy. To, w którym miejscu i na której stronie wyszukiwarki pojawi się strona na zlecone frazy, zależy przede wszystkim od ustalonego budżetu za kliknięcie. Czym jest on wyższy, tym strona znajdzie się wyżej, ale też budżet będzie się szybciej kurczył – z uwagi na większą odnajdywalność strony – osoby wyszukujące danych treści klikają w pierwszej kolejności w strony znajdujące się najwyżej w wynikach.

Kiedy kampanie Google Ads są najczęściej wykorzystywane?

Wielu naszych Klientów łączy kampanie Google AdWords z pozycjonowaniem, czyli działania PPC z SEO. Do czasu wypozycjonowania strony na wysokie miejsca w wynikach naturalnych, prowadzimy dla nich kampanie Google Ads. Niejako przy okazji, pojawienie się wysoko w wyszukiwarce na takie frazy, jakie pozycjonujemy, pozwala zweryfikować słuszność ich wyboru – czy rzeczywiście generują większą ilość klientów, czy też może należałoby je zmienić.
W jednych branżach wybór fraz jest dość oczywisty, w innych nie.

Kampanie Google AdWords prowadzimy także dla dużych firm, którym zależy na budowaniu silnej marki i rozpoznawalności w sieci. Nasi Klienci chcą być widoczni na wiele fraz związanych z ich branżą, zawrówno w wynikach naturalnych, jak i w kampaniach płatnych.

Część Klientów zleca nam wyłącznie kampanie Google Ads, bez usługi pozycjonowania. Są to firmy prowadzące działalność stricte sezonową, które chcą zmaksymalizować odnajdywalność strony w sieci w określonym czasie. Czasami prowadzimy też kampanie Klientów, którym zależy na szybkiej akcji promocyjnej w związku z wprowadzeniem na rynek nowych, topowych produktów.

Zalety i wady kampanii Google AdWords?

Jak wszystkie rozwiązania marketingowe, także kampanie Google Ads mają swoje zalety i wady. Niewątpliwym plusem tej formy reklamy jest elastyczność i szybkość w pojawieniu się strony wysoko na wybrane słowa kluczowe, łatwość w modelowaniu fraz kluczowych, reagowania na potrzeby kampanii i ustalania maksymalnej ceny za kliknięcie (bidów). Dla większości Klientów ważna jest płatność za wejścia na ich stronę. Minusem jest natomiast wysoka cena, zwłaszcza w porównaniu z pozycjonowaniem oraz fakt, że w linki klikają nie tylko klienci faktycznie zainteresowani usługą, ale także choćby konkurencja.

Oferta na prowadzenie kampanii Google Ads – prosimy o kontakt.
Zapytaj o ofertę