Czasem dostajemy zapytania czy mamy w ofercie pozycjonowanie jednorazowe. Za każdym razem tłumaczymy, że nie ma czegoś takiego. Jest to chwyt marketingowy stosowany przez niektóre firmy i adresowany do klientów, którzy nie lubią wiązać się stałymi umowami. Niestety nie przynosi żadnych efektów, a tylko generuje koszty. To tak jakby zaproponować choremu na anginę jedną tabletkę antybiotyku zamiast całej kuracji i przekonywać o skuteczności leczenia. Pozycjonowanie to proces ciągłego budowania tzw. prestiżu strony. Co więcej, z uwagi na zmieniające się algorytmy wyszukiwarki i na to, że Google lubi, kiedy „strona żyje”, gdy treści na niej są aktualizowane, samo pojawienie się strony na wysokich miejscach nie gwarantuje, że strona tam pozostanie. Zresztą poza aspektami technicznymi jest jeszcze konkurencja, która pozycjonuje się najczęściej na te same frazy i również chce być wysoko w wynikach wyszukiwarki.
Na pierwszej stronie wyników w Google jest 10 miejsc, tzw. TOP10, lecz chętnych firm, które chciałyby się tam znaleźć jest powiedzmy 50, a zatem pozycjonowanie strony to ciągły proces, którego zaprzestanie spowoduje, że strona zostanie wyparta z wysokich miejsc przez inne pozycjonowane strony.