Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to suma działań związanych z optymalizacją strony internetowej oraz promocją tej strony w sieci mających na celu – generalnie – zwiększenie widoczności tej strony tak, aby była ona odnajdywana przez Klientów. O pozycjonowaniu sporo się mówi i pisze. Każdy przedsiębiorca prowadzący działalność w Internecie lub posiadający stronę internetową wcześniej czy później usłyszy, że pozycjonowanie to konieczność. Dlaczego? Dlatego, że strony nie tworzy się po to tylko, żeby ładnie wyglądała, lecz po to, żeby przynosiła zyski: bezpośrednio – jeśli służy do sprzedaży produktów lub pośrednio – jeśli ma sprawić, że Klienci trafią do naszej firmy, a nie do konkurencji. Trzeba pogodzić się z faktem, że Klienci coraz więcej kupują w sieci, że szukają w niej informacji o produktach, o firmach, sprawdzają gdzie te firmy się znajdują i ewentualnie jak do nich dojechać. A zatem pozycjonowanie dotyczy niemal wszystkich branży.

Zalety pozycjonowania

Zaletą tej formy marketingu i reklamy jest fakt, iż dociera ona do osób faktycznie zainteresowanych, co trudno osiągnąć w innych płatnych formach promocji. Jeśli ktoś wpisuje w okno wyszukiwarki np. frazę „projektowanie domów Warszawa”, to znaczy, że rzeczywiście szuka architekta, a pojawienie się strony na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwarki będzie efektywną reklamą. Gdyby to samo biuro zainwestowało, zamiast w pozycjonowanie, w reklamę w telewizji, nie byłaby ona tak efektywna, gdyż byłaby oglądana zarówno przez osoby poszukujące w tym czasie architekta, jak i takie, których to nie interesuje, pod warunkiem oczywiście, że osoby zainteresowane na reklamie nie wychodzą zrobić sobie herbaty 🙂  Niezależnie od tego jakiej branży dotyczy strona, pozycjonowanie pozwala wypromować Państwa stronę i ma bezpośrednie przełożenie na jej oglądalność, a zatem również na zyski firmy.

Co obejmuje oferta pozycjonowania strony w bbSoft.pl?

Zawierając z nami umowę pozycjonowania mogą Państwo mieć pewność, że podejmiemy szereg działań zmierzających do poprawienia pozycji Państwa strony internetowej w rankingach wyszukiwarek, a działania te będą zgodne z zaleceniami właścicieli wyszukiwarek.

Przed podpisaniem umowy bezpłatnie:

  • przygotowujemy indywidualną i niezobowiązującą wycenę,
  • życzenie Klienta doradzimy w wyborze najlepszych fraz kluczowych,
  • wykonujemy analizę strony www,
  • wyjaśnimy wszystkie wątpliwości, związane z pozycjonowaniem Państwa strony tak, aby ustalić skuteczną kampanię.

Po podpisaniu umowy:

  • nie stosujemy żadnych opłat początkowych, nie ukrywamy żadnych kosztów,
  • zoptymalizujemy Państwa stronę tak, aby była ona jak najlepiej indeksowana przez wyszukiwarki,
  • przedstawimy konieczne zmiany w treści strony, a na życzenie Klienta wykonamy je,
  • będziemy prowadzić kampanie marketingowe zmierzające do poprawy miejsc w wyszukiwarce; nie korzystamy z żadnych „programów do pozycjonowania”. Pozyskujemy wyłącznie wartościowe linki do strony Klientów,
  • prowadzimy monitoring miejsc zajmowanych przez stronę Klienta; po zakończeniu okresu rozliczeniowego Klient otrzymuje raport z zajmowanych przez stronę miejsc,
  • Klient ponosi opłaty za zajmowane przez stronę miejsca, za wykonywaną pracę (opłaty zryczałtowane) lub według płatności dla pakietu VIP – w zależności od dokonanego wyboru,
  • efekty przychodzą z czasem; nam również zależy na tym, aby pojawiły się one jak najszybciej, ale nie podejmujemy chaotycznych działań. Wykonujemy pracę na podstawie swojego doświadczenia oraz ciągłych analiz, dlatego nasze działania charakteryzują się wysoką skutecznością,
  • doceniamy rabatami rzetelnych Klientów,
  • nie “przywiązujemy” do siebie Klientów, nie stosujemy żadnych klauzul lojalnościowych wymuszających współpracę przez określony czas. Umowy zawieramy na czas nieokreślony bez okresu minimalnego z możliwością wypowiedzenia w dowolnym momencie bez podania przyczyny i bez żadnych innych zobowiązań.

Płatność za efekty czy zryczałtowana?

W Polsce sporą popularność zdobyło pozycjonowanie w opłacie za efekty, tzw. TOP-10 oraz TOP-6. Oznacza to w praktyce, że Klient płaci za dni (lub proporcjonalnie za ilość czasu w miesiącu), w których jego strona zajmuje miejsca od 1 do 10 lub też od 1 do 6 w wynikach naturalnych. My również posiadamy takie oferty, w których do czasu aż Państwa strona internetowa nie osiągnie zamierzonych pozycji, czyli jeśli nie uplasuje się w pozycjach płatnych (zgodnie z harmonogramem w cenniku) nie pobieramy żadnych opłat, a nasza praca jest finansowana z własnych środków, czyli dla Państwa jest wykonywana za darmo aż do osiągnięcia efektów.

Nasi Klienci mogą się także zdecydować na dużo niższą opłatę stałą, zryczałtowaną, niezależną od wyników. Od kilku lat obserwujemy zwiększenie popularności tej formy rozliczeń. Klienci coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie to proces długotrwały i ciągły. Nie wystarczy wypozycjonować stronę, trzeba jeszcze utrzymać ją na wysokich miejscach. Natomiast długotrwała współpraca jest korzystniejsza finansowo przy rozliczeniu zryczałtowanym. Na tę formę decydują się także, właściwie wszyscy nasi zagraniczni Klienci.

Ale ile kosztuje pozycjonowanie?

Nie da się jednoznacznie udzielić odpowiedzi na to pytanie. Zacznijmy od tego, że inne są stawki za pozycjonowanie w opłacie stałej i inne w opłacie za efekty, oczywiście różnić się też będą stawki za TOP-10 i za TOP-6. Cena pozycjonowania jest uzależniona od ilości fraz do pozycjonowania, trudności tych fraz szacowanej w oparciu o ilość wyników oraz branżę, jakość samej strony internetowej i jej konkurencyjność na tle innych stron z tej samej branży.

Oferta całkowicie za darmo i bez zobowiązań, prosimy o kontakt.
Zapytaj o ofertę

Jak stać się widocznym w sieci?

Sposobów na to jest wiele. Można wykupić sobie reklamę w Google tzw. reklamę AdWords. Plusem jest pojawienie się wysoko w wyszukiwarce, minusem – wysokie koszty. Można samemu wyspecjalizować się w pozycjonowaniu. Zaletą będą niskie koszty; w sieci można znaleźć mnóstwo artykułów na ten temat; wadą – eksperymentowanie na własnej stronie (znaczna część artykułów wprowadza w błąd), które może „pogrzebać” stronę w oczach wyszukiwarki. Minusem jest też czas, który zamiast na prowadzenie własnego biznesu trzeba poświęcić na pozycjonowanie. To tak jakby zamiast zamówić szafę u stolarza, zrobić ją samemu; oczywiście można, ale stolarz ma jednak większe doświadczenie i narzędzia umożliwiające wykonanie jej lepiej.

Można również zlecić pozycjonowanie firmie, która się tym zajmuje. W tym przypadku koszt będzie znacznie mniejszy od reklamy AdWords, ale większy od pozycjonowania strony samodzielnie. Obecnie na rynku istnieje wiele firm pozycjonerskich, lepszych lub gorszych. Działa też sporo domorosłych freelancerów. Niestety, ponieważ coraz więcej firm zwraca się do nas z prośbą, żebyśmy „coś zrobili ze stroną”, bo po takim pozycjonowaniu nigdzie nie można jej znaleźć. Jest to efekt stosowania niedozwolonych technik pozycjonerskich, braku doświadczenia i złudnych gwarancji szybkiego wypozycjonowania strony.

Wiele osób nie zadaje sobie sprawy z tego, że z usługami jest tam samo jak z towarami. Jeśli kupimy 10-letnie auto, nie możemy oczekiwać jakości nowego z salonu. Jeśli płacimy mało, nie oczekujmy, że ktoś będzie poświęcał całe dnie na analizę i optymalizację naszej strony oraz jej promowanie. Warto zadać sobie pytanie: ile czasu sami byśmy poświęcili na pracę za stawkę, którą płacimy. Wiele firm rozwiązuje ten „problem” stosując różnego rodzaju systemy do linkowania, które mogą wcześniej czy później stronie zaszkodzić, ale za to nie wymagają zbytniego nakładu czasu pracy od firmy pozycjonującej, a więc metoda jest adekwatna do ceny. My takich technik nie stosujemy, dlatego u nas nigdy nie będzie tak tanio.