Jak stać się widocznym w sieci?

Sposobów na to jest wiele. Można wykupić sobie reklamę w Google tzw. kampanię Google AdWords (Ads). Plusem jest pojawienie się szybko i wysoko w wyszukiwarce, minusem – dość wysokie koszty. Można samemu wyspecjalizować się w pozycjonowaniu. Zaletą będą niskie koszty; w sieci można znaleźć mnóstwo artykułów na ten temat; wadą – eksperymentowanie na własnej stronie (znaczna część artykułów wprowadza w błąd), które może „pogrzebać” stronę w oczach wyszukiwarki. Minusem jest też czas, który zamiast na prowadzenie własnego biznesu trzeba poświęcić na pozycjonowanie. To tak jakby zamiast zamówić szafę u stolarza, zrobić ją samemu; oczywiście można, ale stolarz ma jednak większe doświadczenie i narzędzia umożliwiające wykonanie jej lepiej.

Można również zlecić pozycjonowanie strony firmie, która się tym zajmuje. W tym przypadku koszt będzie znacznie mniejszy od reklamy AdWords, ale większy od pozycjonowania strony samodzielnie. Naszym zdaniem można powiedzieć, że to “złoty środek”. Obecnie na rynku istnieje wiele firm pozycjonerskich, lepszych lub gorszych. Działa też sporo domorosłych freelancerów. I tu musimy powiedzieć: niestety. Coraz więcej firm zwraca się do nas z prośbą, żebyśmy „coś zrobili ze stroną”, bo po takim pozycjonowaniu nigdzie nie można jej znaleźć. Jest to efekt stosowania niedozwolonych technik pozycjonerskich, braku doświadczenia i złudnych gwarancji szybkiego wypozycjonowania strony.

Wiele osób nie zadaje sobie sprawy z tego, że z usługami jest tam samo jak z towarami. Jeśli kupimy 10-letnie auto, nie możemy oczekiwać jakości nowego z salonu. Jeśli płacimy mało, nie oczekujmy, że ktoś będzie poświęcał całe dnie na analizę i optymalizację naszej strony oraz jej promowanie. Warto zadać sobie pytanie: ile czasu sami byśmy poświęcili na pracę za stawkę, którą płacimy? Wiele firm rozwiązuje ten „problem” stosując różnego rodzaju systemy do linkowania, które mogą wcześniej czy później stronie zaszkodzić, ale za to nie wymagają zbytniego nakładu czasu pracy od firmy pozycjonującej, a więc metoda jest adekwatna do ceny. My takich technik nie stosujemy, dlatego u nas nigdy nie będzie tak tanio. Będzie za to rzetelnie i zgodnie z zaleceniami Google.