Jakość stron internetowych a pozycjonowanie

Strona internetowa to wizytówka firmy w internecie. Jest ona szczególnie istotna, gdy firma kontaktuje się z klientami wyłącznie lub w znacznym stopniu online. Kogo w tej sytuacji obchodzi siedziba w najdroższym biurowcu w centrum, jeśli nie zamierza się tam pokazać? Być może jest to zachęta dla pracowników, o ile nie ma problemu z parkowaniem i z korkami, lecz z punktu widzenia klientów, jest to obojętne. Ma za to znaczenie strona internetowa.

Warto zatem zwrócić uwagę na:

  • wygląd strony: jej czytelność, intuicyjność, treści (rzetelne, nie odstraszające, nie pisane tylko pod seo, ale czytelne dla klienta), nie zasypywanie klienta wyskakującymi komunikatami i komunikatorami,
  • szybkość wczytywania się strony, która jest zmorą wielu właścicieli, a właściwie użytkowników; jest to kwestia właściwej optymalizacji strony i umieszczenia jej na dobrych serwerach, które podołają zarówno jej wielkości jak i prognozowanemu ruchowi. To istotny element, gdyż może skutecznie odstraszyć klienta (ludzie są coraz bardziej niecierpliwi).

W celu sprawdzenia szybkości funkcjonowania strony na urządzeniach mobilnych oraz desktopach polecam narzędzie Google PageSpeed Insights

Ma także wpływ na pozycjonowanie strony;

  • zamieszczenie danych kontaktowych oraz rzetelnych informacji o firmie – niestety nadal w sieci funkcjonuje wiele stron, na których trzeba dobrze wczytać się w regulaminy, by dowiedzieć się do kogo należą. Są nawet takie, gdzie i to nie pomaga. Z pewnością takie sytuacje nie wzbudzają zaufania klientów;
  • bezpieczeństwo – to temat rzeka, zapewne poświęcę mu osobny artykuł. Tutaj tylko nadmienię, że jest ono niezwykle istotne z dwóch punktów widzenia: zainfekowania strony, która wyświetla po zainfekowaniu inną treść (lub też przekierowuje na inny adres) oraz bezpieczeństwa klientów, którzy ściągają z niej jakieś pliki lub też dokonują transakcji po zalogowaniu się.  

Jakość strony internetowej ma zatem bezpośrednie przełożenie na jej odbiór przez klientów (zaufanie do firmy lub odstraszenie od niej), a także na jej miejsce w wynikach wyszukiwarek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.