Optymalizacja w wynikach wyszukiwarki

Co to jest SEO?

SEO oznacza “optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe”. Najprościej mówiąc, oznacza to proces poprawy  witryny w celu zwiększenia jej jakości i widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Im większa jakość strony, tym lepsza jest jej widoczność w wynikach wyszukiwania np w Google lub Bing.  Wysoka jakość strony zwiększa prawdopodobieństwo, że strona przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i zachęci do zapoznania się z ofertę produktową Twojej firmy.

Jak działa SEO?

Wyszukiwarki internetowe takie jak Google czy Bing, używają robotów sieciowych do przeglądania zasobów w internecie i indeksowania stron znajdujących się w sieci. Roboty podążają pomiędzy strona, zbierania dane i informacji o zawartości tych stron i umieszczania te dane w swoim indeksie. Algorytmy który dokonuje analizy w indeksie bierze pod uwagę  bardzo dużą ilość czynników, mówi się o ponad 200 czynnikach wpływających na ranking strony internetowej.  Następnie aby określić kolejność strony w wynikach są układane w/g tzw popularności i jakości i wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych słów lub fraz. Proces rankingowania wyszukiwania można traktować jako zastępcze dla doświadczonych użytkowników. SEO można podzielić na kilka głównych kategorii i proporcji które każda z nich ma pewne znaczenie dla poprawnego SEO. Wysoka jakość treści zamieszczonej na stronie i badanie słów kluczowych są kluczowymi elementami poprawnej i skutecznej optymalizacji strony, a także przejrzystość strony na urządzeniach mobilnych, także są bardzo ważnymi elementami nowoczesnej witryny. Algorytmy wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach internetowych mają na celu wyświetlanie odpowiednich stron zgodnych z otrzymanym zapytaniem wyszukiwania. Optymalizacja witryny i jej treści jest głównym czynnikiem jakościowym, który może pomóc stronie uzyskiwać znacznie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania takich jak Google czy Bing.

Dlaczego SEO jest ważne w marketingu?

Pozycjonowanie strony to podstawowa czynność marketingowa w internecie, potencjalni klienci każdego dnia  wyszukują w Google lub Bing miliony wyszukiwań w poszukiwaniu produktów, usług lub po prostu rozrywki lub informacji.  Wyszukiwanie jest często głównym źródłem ruchu cyfrowego dla marek i uzupełnia inne kanały marketingowe. Większa widoczność i wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania na niesamowicie istotny wpływ na wynik finansowy firmy, pozwala trafiać do większego grona potencjalnych klientów. Jednak wyniki wyszukiwania ewoluowały w ciągu ostatnich kilku lat, aby zapewnić użytkownikom bardziej bezpośrednie odpowiedzi i informacje, które z większym prawdopodobieństwem zatrzymają użytkowników na stronie wyników zamiast kierować ich do innych witryn. Pamiętaj również, że funkcje takie jak wyniki rozszerzone i panele wiedzy w wynikach wyszukiwania mogą zwiększyć widoczność i zapewnić użytkownikom więcej informacji o Twojej firmie bezpośrednio samych w wynikach jeszcze przez momentem gdy ktoś kliknie w Twój link.

Dodaj komentarz